ISMUL ADZOM NABI NUH AS


 ISMUL ADZOM NABI NUH AS YANG AGONG

Assalamualaikum wbt dan salam bahagia, 

Pada hari ini abang ingin ajarkan sebuah keilmuan yang berusia ribuan tahun lamanya dan keasliannya MASIH TERJAGA RAPI yang bersanad jelas. Perlu kita ketahui bahawa bukan ilmu agama saja yang memerlukan sanad yang jelas tetapi keilmuan hikmah juga perlu SANAD YANG JELAS DAN MUTASSIL. Ilmu ini bernama ISMUL ADZOM NABI NUH AS yang tergolong di dalam kategori ilmu ISMUL ADZOM KENABIAN. Sebuah ilmu yang sangat "langka" dan unik. Abang bercita-cita untuk mempelajari ilmu ini semenjak abang berusia belasan tahun lagi kerana abang didedahkan dengan pelbagai cerita keajaiban Nabi Nuh AS sehingga hati abang terdetik "ALANGKAH BERTUAHNYA AKU JIKA DAPAT MEMILIKI SECEBIS KEILMUAN BELIAU". Bermula dari cita-cita itulah ianya menjadi azam yang kuat untuk abang keluar merantau mencari guru yang mempunyai ilmu tersebut sehingga ALLAH SWT mentakdirkan abang bertemu dengan 2 orang guru yang memilikinya. 

2 GURU TERSEBUT MENURUNKAN 2 ILMU MILIK NABI NUH IAITU:

1. ISMUL ADZOM NABI NUH ALAIHISSALAM

2. HIZIB NABI NUH ALAIHISSALAM 

Kedua-dua ilmu ini abang akan turunkan sekaligus kepada anda yang mengikuti Program Ilmu Nabi Nuh. Nabi Nuh merupakan Rasul ketiga yang dilantik oleh Allah SWT untuk meneruskan legasi dakwah Nabi Idris AS. Beliau juga menduduki martabat yang tinggi di sisi Allah SWT berbanding dengan nabi-nabi yang lain kerana beliau digelar sebagai NABI ULUL AZMI. Nabi Ulul Azmi bermaksud NABI DAN RASUL YANG DIMULIAKAN OLEH ALLAH SWT KERANA KETABAHAN DAN KESABARAN MEREKA YANG SANGAT LUAR BIASA DI DALAM MENEMPUH UJIAN DAN KESULITAN KETIKA BERDAKWAH

Sejauh manakah ketabahan Nabi Nuh AS sehingga dikurniakan martabat Ulul Azmi?  

1. NABI NUH BERDAKWAH PADA KAUMNYA SELAMA 950 TAHUN TETAPI HANYA 80 ORANG SAJA YANG MENGIKUTI AJARAN BELIAU 

2. SELAMA 950 TAHUN BERDAKWAH, BELIAU DIKEJI DAN DIHINA DENGAN BEGITU DAHSYAT OLEH KAUMNYA TETAPI BELIAU TIDAK PERNAH SESEKALI BERDOA AGAR ALLAH SWT MENURUNKAN BALA MUSIBAH KEPADA KAUMNYA 

3. YANG PALING MENYEDIHKAN, ISTERI DAN ANAK NABI NUH JUGA MENOLAK AJARANNYA NAMUN BELIAU TETAP TABAH 

Demikian antara ujian beliau hadapi ketika berdakwah dan bagi abang, ujian yang paling berat adalah apabila keluarga beliau iaitu isteri dan anaknya sendiri menolak total ajarannya. Apa perasaan anda apabila usaha baik yang anda lakukan di boikot oleh orang yang anda sayang? Namun begitu, Nabi Nuh AS tetap tidak berputus asa dan beliau meneruskan usaha dakwahnya dengan penuh semangat. Beliau menghadapi kaumnya dengan sifat kebijaksaan dan ketegasan yang Allah SWT kurniakan sehingga berlakunya perdebatan antara Nabi Nuh AS dengan para pembesar kaumnya dan golongan "cerdik pandai". Perdebatan Nabi Nuh penuh sarat dengan hujah-hujah yang benar sehingga kaumnya tidak mampu membantah kebenaran tersebut tetapi mereka masih TETAP BERDEGIL TIDAK MAHU MENGIKUTI AJARAN NABI NUH AS. Kenapa mereka tetap berdegil dan sombong tidak mahu menerima kebenaran? Kerana kaumnya angkuh dengan KEMAJUAN DAN KECANGGIHAN TEKNOLOGI di zaman tersebut. Ya ramai yang menyangka bahawa pada zaman tersebut kaum Nabi Nuh hidup seadanya tetapi hakikat sebenarnya mereka sangat maju dengan teknologi yang hebat dan ada ulamak mengatakan kemajuan modern mereka melebihan kecanggihan teknologi di zaman kita sekarang. Tak percaya? Silakan kaji sendiri dan tanya golongan agamawan. Abang mengetahuinya semenjak 14 tahun yang lalu lagi. Kemajuan tamadun mereka membuatkan mereka sombong dan degil sehingga mereka MENCABAR NABI NUH AS dan buktinya ada tersurat di dalam Al-Quran: 

SURAH HUD, AYAT 32-33 

Mereka berkata: "Wahai Nuh! Sesungguhnya engkau telah bertikam lidah membantah kami lalu engkau banyakkan sangat hujjah-hujjah semasa mengemukakan bantahanmu kepada kami; oleh itu, datangkanlah azab Allah yang engkau janjikan kepada kami, jika betul engkau dari orang-orang yang benar". 

Nabi Nuh menjawab: "Sesungguhnya Allah jualah yang akan mendatangkan azabNya itu kepada kamu jika Ia kehendaki, dan kamu tidak sekali-kali akan dapat melemahkan kuasa Allah! 

Setelah kejadian tersebut, Allah SWT memerintahkan Nabi Nuh membina sebuah bahtera yang besar di puncak gunung bagi menghadapi banjir besar yang akan Allah SWT turunkan melalui hujan yang sangat-sangat lebat. Peristiwa banjir besar inilah yang menjadi MUKJIZAT NABI NUH AS YANG PALING NYATA dalam membuktikan kenabiannya. Setiap nabi dan rasul dikurniakan mukjizat yang berbeza-beza dan setiap mukjizat tersebut terkandung "rahsianya" di dalam Ismul Adzom yang mereka miliki. 

Allah SWT telah mengurniakan Nabi Nuh AS dengan sebuah Ismul Adzom (NAMA ALLAH YANG AGUNG) sebagai pegangan beliau di dalam berdakwah dan menjadi rahsia besar beliau memperolehi pelbagai mukjizat yang mencarik adat (PERKARA DI LUAR LOGIK AKAL). Adapun ismul adzom yang abang akan ajarkan ini diwahyukan oleh Allah SWT kepada Nabi Nuh melalui sebuah pokok berada di sisinya. Pokok tersebut menzikirkan ismu ini berulang-ulang kali sehingga didengari oleh Nabi Nuh AS kemudian beliau menghafalnya dan mengamalkannya dengan istiqomah. Setelah itu munculah 3 KHODAM MALAIKAT di hadapan Nabi Nuh AS dan memberitahu kepada beliau bahawa mereka adalah malaikat yang diutuskan oleh Allah SWT sebagai penjaga Ismul Adzom tersebut. Semenjak pertemuan itu, ketiga-tiga malaikat tersebut menjadi penolong dan pendamping setia kepada Nabi Nuh AS sepanjang beliau berdakwah sehingga ke akhir hayatnya. 3 Khodam Malaikat tersebut mempunyai namanya masing-masing namun abang terpaksa merahsiakan dari umum demi menjaga kerahsiaan ilmu ini dan abang hanya akan memberitahu nama mereka kepada bakal pelajar keilmuan ini sahaja di dalam pdf. 

Ismul Adzom Nabi Nuh AS ini hanya terdiri dari 4 kalimat pendek sahaja namun ianya sarat dengan pelbagai rahsia dan keajaiban. ABANG YAKIN ANDA MAMPU MENGHAFALNYA DALAM MASA 2 MINIT. Di dalam 4 kalimat pendek tersebut, ada 2 kalimat perkataan yang sering diwiridkan oleh 2 nabi yang lain iaitu NABI ADAM AS dan NABI SYITS AS. Ilmu ini hendaklah diamalkan selama 5 malam berturut-turut dan sebelum mengamalkannya, anda hendaklah: 

1. MEMBERI SALAM KEPADA NABI NUH AS  

2. MEMBACA SEPOTONG AYAT YANG TERTERA DI PANJI BAHTERA NABI NUH AS 

(ABANG AKAN TULISKAN SEMUANYA DI DALAM PDF NANTI)

2 hal tersebut hendaklah dilakukan sebelum mengamalkan keilmuan ini sebagai TANDA HORMAT anda kepada Nabi Nuh AS kerana ingin mengamalkan keilmuan beliau. Dengan wasilah keilmuan ini juga, anda boleh menjadikan bidang perawat sebagai "side job" anda sekiranya anda mahu kerana ismu ini bukan saja bermanfaat buat pengamal bahkan mampu mengatasi pelbagai masalah kehidupan orang lain. Syarat untuk menggunakan ismul adzom ini di dalam bidang perawatan ialah anda atau pesakit perlu menyediakan segenggam PASIR PANTAI atau AIR HUJAN secukupnya. Anda boleh pilih salah satu antara 2 bahan tersebut untuk dijadikan sebagai medium rawatan anda, abang selalunya menggunakan pasir pantai dan tatacara perawatan selengkapnya abang akan terangkan di dalam pdf keilmuan.

ISMUL ADZOM NABI NUH AS INI MEMPUNYAI 1001 KEISTIMEWAAN, ANTARANYA ADALAH: 

1. PENGAMAL AKAN SENTIASA DIKAWAL OLEH PARA MALAIKAT 

2. KEAMANAN HIDUP DAN DIJAUHKAN DARI BALA MUSIBAH 

3. DIMAKBULKAN SEGALA HAJAT DAN MENYELESAIKAN MASALAH YANG RUMIT 

4. DIPERMUDAHKAN SEGALA URUSAN HIDUP DAN MENJAUHKAN PENGAMAL DARI KESEMPITAN HIDUP

5. DIPANDANG MULIA DAN DISEGANI RAMAI

6. AURA PENGASIHAN DAN MENUNDUKKAN HATI SESEORANG (DIWIRIDKAN ISMUL ADZOM INI SAMBIL MEMBAYANGKAN MUKA TARGET) 

7. MELUNASI HUTANG BERSKALA BESAR ATAU KECIL 

8. KEMAKMURAN HIDUP DAN SENTOSA 

9. MENGHADIRKAN HUJAN DI KAWASAN YANG DILANDA KEMARAU

10. DIKURNIAKAN PELBAGAI KEAJAIBAN DAN HAL KHOWARIQUL LIL ADAT  

11. DIBUKAKAN JALAN KEJAYAAN DI DALAM SETIAP URUSAN 

12. PENJAGA KEDUDUKAN DAN MENAIKKAN PANGKAT DAN DARJAT

13. PENARIK KEREZEKIAN DARI 6 PENJURU 

14. PERLINDUNGAN HARTA BENDA DAN TEMPAT TINGGAL DENGAN DIWIRIDKAN PADA PASIR PANTAI DAN TABUR DI SEKELILING KAWASAN 

15. MELARISKAN KEDAI YANG SEPI DAN SUNYI (DIWIRIDKAN PADA PASIR PANTAI ATAU AIR HUJAN LALU MENABURKANNYA) 

16. DILINDUNGI DARI SERANGAN BINATANG BUAS KETIKA DI HUTAN ATAU DI GUNUNG 

17. KESELAMATAN DI LAUT DAN MEREDAKAN ANGIN BADAI DI LAUT (JIKA KAPAL ANDA DILANDA PENGAMAL, WIRIDKANLAH ISMUL ADZOM INI BERULANG KALI SAMBIL MERENUNG LAUTAN)

18. MENGUBATI PENYAKIT AKIBAT SIHIR DAN GANGGUAN

19. MENGUBATI PELBAGAI MACAM PENYAKIT ZAHIR

HIZIB NABI NUH AS

Hizib Nabi Nuh AS ini abang perolehi dari guru abang yang berada di Kedah dan abang akan ajarkan hizib ini secara percuma kepada bakal pengamal Ismul Adzom Nabi Nuh AS sebagai "PELENGKAP" keilmuan Nabi Nuh. Adapun hizib ini berfungsi sebagai : 

1. PENJAGA KESELAMATAN PENGAMAL DAN KUMPULAN (

2. MEMELIHARA HARTA BENDA DARI KECURIAN 

3. APABILA DIBACA PADA AIR DAN DIBERI MINUM KEPADA BINATANG LIAR NESCAYA AKAN MENJADI JINAK 

4. MENJADIKAN KEDUA TANGAN PENGAMAL SANGAT BERBISA DAN BERBAHAYA, GURU ABANG BERPESAN KERBAU SEKALIPUN BOLEH REBAH APABILA DITAMPAR OLEH PENGAMAL HIZIB INI (DIBACAKAN PADA AIR LIUR PENGAMAL ITU SENDIRI LALU MELAKARKAN LAM ALIF PADA TAPAK TANGANNYA) 

HIZIB NABI NUH HANYA PERLU DIAMALKAN KETIKA ADA HAJAT, TIDAK ADA TEMPOH KHUSUS YANG DIWAJIBKAN. 

Sesi pengijazahan ilmu ini tidak memerlukan sebarang medium seperti air atau apa-apa. Anda cukup memberikan nama penuh anda lalu abang akan wushulkan dalam solat hajat dan pdf keilmuannya abang berikan dan anda boleh terus amalkan. Abang turunkan ilmu ini sesuai dengan bagaimana abang terima ilmu ini dari guru abang dulu. 

MAHAR KEILMUAN AGUNG NABI NUH:

SEBANYAK RM 303 SAHAJA 


SEBARANG PERTANYAAN ATAU PEMAHARAN ILMU SILA KLIK SINI




No comments:

Post a Comment